۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

اتاق خواب نوجوانان را چگونه چیدمان و طراحی کنیم ؟


نوجوانی یعنی خروج از مرحله کودکی و ورود به دورانی که شرایط روحی انسان دچار تغییرات شگرفی می شود. نوجوانان در این بخش از عمر خود تا حد زیادی احساس استقلال می کنند و دوست دارند اتاق خوابی که در آن زمان خود را سپری می کنند همانند شرایط روحی شان دچار تغییر شود و خواسته های دوران نوجوانی را برای آنها فراهم کند. بیایید با هم ایده هایی را که کمک می کنند تا اتاق خواب نوجوانان خود را بهتر چیدمان و طراحی کنید را با هم مرور کنیم.

– روی دیوارها تابلو عکس یا پوسترهایی را که دوست دارند را نصب کنید مثلا عکس فوتبالیست محبوب یا تابلویی از عکس بازیگر محبوب و یا تصاویر نوستالژیک از دوران کودکی. البته استیکرها هم این روزها در اتاق خواب نوجوانان حضور چشمگیری دارند و به دلیل قیمت اقتصادی که دارند استقبال از آنها بیشتر و بیشتر می شود.





– صندلی های فانتزی انتخاب خوبی برای چیدمان در گوشه ها و کنج اتاق خواب است. نوجوانان عاشق این سبک مبلمان های فانتزی و غیرعادی هستند و احساسمی کند حضور عناصر غیرتکراری فضای اتاق خوابشان را شیک و غیر تکراری نشان میدهد، البته چندان بیراه هم نمی گویند.

– یک یا دو صندلی تاشو و کمجا برای اتاق خواب در نظر داشته باشید تا در مواقع اضطراری که فرزندتان مهمان دارد بتواند بهتر و رسمی تر از دوستان خود پذیرایی کند و در مواقع عدم نیاز آنها را جمع کند و در گوشه ای از اتاق جا بدهد.


– اگر دو فرزند نوجوان تان از یک اتاق خواب مشترک استفاده می کنند می توانید با پارتیشن بندی فضای اتاق خواب را به دو بخش تقسیم کنید که هر یک از فرزندان فضای نیمه اختصاصی خود را داشته باشد.

 – اگر امکان و فضای لازم را دارید یک کاناپه تختخواب شو در اتاق خواب قرار دهید تا هم یک فضای نشیمن راحتی در اتاق خواب ایجاد شود و هم اگر دوست فرزندتان، شب را مهمان خانه شما بود تخت خوابش حاضر و آماده باشد.


– از نصب پرده های ضخیم که جلوی ورود نور را به اتاق می گیرند اجتناب کنید، پرده های توری و حریر هم باعث میشوند که نوجوانان در اتاق احساس راحتی و امنیت نداشته باشند در نتیجه در انتخاب جنس پارچه پرده ای دقت بیشتری داشته باشید که حد وسط رعایت شود. البته پرده های لوردارپه و کرکره ها هم گزینه های خوبی برای اتاق نوجوانان هستند و از آنها استقبال بیشتری می کنند چون فضای اتاق را مدرن تر و اسپرت تر نشان می دهند.


نشر اختصاصی : نوبرانه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر